Muzeum Morskie w Splicie pokaże i najlepiej zaprezentuje związek między Chorwacją a morzem i styl życia wzdłuż wybrzeża. Muzeum zostało założone w 1925 roku i jest bogatym pokazem morskim historycznego związku między miastami i mieszkańcami wybrzeża, z morzem i wszystkim, co mamy z tym wspólnego.
Chorwackie Muzeum Morskie Split działa jako niezależna instytucja i jest bezpośrednim następcą różnych elementów Muzeum Morskiego w Splicie. Właścicielem Muzeum i jego założycielem jest miasto Split, a oficjalną decyzję o jego założeniu podjęła rada miasta Split w 1997 roku.
Zadaniem muzeum jest badanie, gromadzenie, ochrona i prezentowanie materialnego i niematerialnego dziedzictwa morskiego chorwackiego wybrzeża Adriatyku. Działa w okresie od prehistorii do współczesności. Muzeum mieści się w Fort Gripe, który sam jest zabytkiem kultury.
Na dziedzińcu Fort Gripe znajduje się wiele eksponatów muzealnych o większych wymiarach. Na eksponowanych przedmiotach dominuje dziób parowca „Copper” - jeden z siedmiu statków z muzealnych zbiorowisk. Gadżet Perina, zbudowany w 1857 roku, jest również jednym z najstarszych statków na wschodnim wybrzeżu Adriatyku. Istnieje również wiele innych cennych przedmiotów, które szczególnie przyciągają odwiedzających i ich ciekawe widoki.
Część wystawy stałej poświęcona jest wysyłce handlowej i pokazuje rozwój statku, który podąża za kolejnością - żaglówka, wiosło, parowiec i motorówka. Wystawę otwiera bardzo interesujący przedmiot (ceramiczne antyczne pitos), który ma również imponujące wymiary. Danie to służyło do przechowywania żywności iz pewnością jest dziś ciekawym i cennym eksponatem. Wystawione są również antyczne kotwice i wiele amfor, pochodzących głównie z tonących statków. Przykładem rozwoju i nawigacji statku są modele i zdjęcia żaglówek Dubrownik i Bokelj. Szczególnie imponujące są XIX-wieczne żaglówki Korcula.
Chorwaccy żeglarze żeglowali po całym świecie, o czym najlepiej świadczy dziennik okrętowy z wyprawy austro-węgierskiej żaglówki „Novara” z lat 1857-1859, a także portrety kapitanów z XIX wieku.
Spośród urządzeń nawigacyjnych szczególną uwagę zwraca się na okazy busoli (kompas) i sekstantów.
Eksponat muzealny, w jednej z jego części - części towarzyszącej wysyłce handlowej - kończy się w hali poświęconej parowcowi. Mniejsze i większe modele łodzi parowych oraz przedmioty użytkowe przywołują epokę pierwszych podróży statkiem parowym. To jeszcze przed pojawieniem się pierwszych silników Diesla. W tej samej sali znajduje się bardzo cenna kolekcja maszyn morskich. W tej kolekcji szczególne miejsce zajmują pierwsze chorwackie silniki morskie, które zostały wykonane w warsztacie Rossi w Splicie na początku XX wieku.
Konflikty, które miały miejsce na Adriatyku - od starożytności do końca XX wieku - zostały przedstawione w części poświęconej sprawom morskim.
Nieuniknioną bitwę 1866 roku najlepiej reprezentują oryginalne przedmioty bitewne. Okres austro-węgierski, aż do pierwszej wojny światowej, został pokazany z różnymi cennymi eksponatami i dziełami sztuki. W tym kontekście możemy wymienić prace z morskim motywem malarza Aleksandra Kirchera.
Wiele cennych i rzadkich przedmiotów przedstawia pierwszą i drugą wojnę światową oraz jej wydarzenia na Adriatyku. Wystawiliśmy także przedmioty walki morskiej z chorwackiej wojny o niepodległość w 1991 roku.
Odsłonięta torpeda - wówczas najnowocześniejsza broń - kończy podróż przez stałą ekspozycję Muzeum. Ciekawym faktem, o którym zdecydowanie warto wspomnieć, jest to, że najstarszy okaz torpedowy na świecie jest wystawiany w Chorwackim Muzeum Morskim w Splicie. torpeda pochodzi z 1866 r., a Kolekcja Torpedowa, która jest eksponowana jako całość w specjalnej sali, pod względem wartości zajmuje najwyższe miejsce w muzeach na świecie.
Muzeum Morskie w Splicie to ciche i przyjemne miejsce do odwiedzenia. Ozdobiony jest wieloma eksponowanymi obiektami, bogactwem historycznego połączenia lądu i morza oraz pięknym widokiem na Split.
Jeśli jesteś w Splicie, zwłaszcza jeśli masz dzieci, zdecydowanie powinieneś odwiedzić Muzeum.
Chorwackie Muzeum Morskie Split działa jako niezależna instytucja i jest bezpośrednim następcą różnych elementów Muzeum Morskiego w Splicie. Właścicielem Muzeum i jego założycielem jest miasto Split, a oficjalną decyzję o jego założeniu podjęła rada miasta Split w 1997 roku.
Zadaniem muzeum jest badanie, gromadzenie, ochrona i prezentowanie materialnego i niematerialnego dziedzictwa morskiego chorwackiego wybrzeża Adriatyku. Działa w okresie od prehistorii do współczesności. Muzeum mieści się w Fort Gripe, który sam jest zabytkiem kultury.
Na dziedzińcu Fort Gripe znajduje się wiele eksponatów muzealnych o większych wymiarach. Na eksponowanych przedmiotach dominuje dziób parowca „Copper” - jeden z siedmiu statków z muzealnych zbiorowisk. Gadżet Perina, zbudowany w 1857 roku, jest również jednym z najstarszych statków na wschodnim wybrzeżu Adriatyku. Istnieje również wiele innych cennych przedmiotów, które szczególnie przyciągają odwiedzających i ich ciekawe widoki.
Część wystawy stałej poświęcona jest wysyłce handlowej i pokazuje rozwój statku, który podąża za kolejnością - żaglówka, wiosło, parowiec i motorówka. Wystawę otwiera bardzo interesujący przedmiot (ceramiczne antyczne pitos), który ma również imponujące wymiary. Danie to służyło do przechowywania żywności iz pewnością jest dziś ciekawym i cennym eksponatem. Wystawione są również antyczne kotwice i wiele amfor, pochodzących głównie z tonących statków. Przykładem rozwoju i nawigacji statku są modele i zdjęcia żaglówek Dubrownik i Bokelj. Szczególnie imponujące są XIX-wieczne żaglówki Korcula.
Chorwaccy żeglarze żeglowali po całym świecie, o czym najlepiej świadczy dziennik okrętowy z wyprawy austro-węgierskiej żaglówki „Novara” z lat 1857-1859, a także portrety kapitanów z XIX wieku.
Spośród urządzeń nawigacyjnych szczególną uwagę zwraca się na okazy busoli (kompas) i sekstantów.
Eksponat muzealny, w jednej z jego części - części towarzyszącej wysyłce handlowej - kończy się w hali poświęconej parowcowi. Mniejsze i większe modele łodzi parowych oraz przedmioty użytkowe przywołują epokę pierwszych podróży statkiem parowym. To jeszcze przed pojawieniem się pierwszych silników Diesla. W tej samej sali znajduje się bardzo cenna kolekcja maszyn morskich. W tej kolekcji szczególne miejsce zajmują pierwsze chorwackie silniki morskie, które zostały wykonane w warsztacie Rossi w Splicie na początku XX wieku.
Konflikty, które miały miejsce na Adriatyku - od starożytności do końca XX wieku - zostały przedstawione w części poświęconej sprawom morskim.
Nieuniknioną bitwę 1866 roku najlepiej reprezentują oryginalne przedmioty bitewne. Okres austro-węgierski, aż do pierwszej wojny światowej, został pokazany z różnymi cennymi eksponatami i dziełami sztuki. W tym kontekście możemy wymienić prace z morskim motywem malarza Aleksandra Kirchera.
Wiele cennych i rzadkich przedmiotów przedstawia pierwszą i drugą wojnę światową oraz jej wydarzenia na Adriatyku. Wystawiliśmy także przedmioty walki morskiej z chorwackiej wojny o niepodległość w 1991 roku.
Odsłonięta torpeda - wówczas najnowocześniejsza broń - kończy podróż przez stałą ekspozycję Muzeum. Ciekawym faktem, o którym zdecydowanie warto wspomnieć, jest to, że najstarszy okaz torpedowy na świecie jest wystawiany w Chorwackim Muzeum Morskim w Splicie. torpeda pochodzi z 1866 r., a Kolekcja Torpedowa, która jest eksponowana jako całość w specjalnej sali, pod względem wartości zajmuje najwyższe miejsce w muzeach na świecie.
Muzeum Morskie w Splicie to ciche i przyjemne miejsce do odwiedzenia. Ozdobiony jest wieloma eksponowanymi obiektami, bogactwem historycznego połączenia lądu i morza oraz pięknym widokiem na Split.
Jeśli jesteś w Splicie, zwłaszcza jeśli masz dzieci, zdecydowanie powinieneś odwiedzić Muzeum.
Privatni smještaj direktno od vlasnika na www.SMJESTAJ.com.hr/trazi
Prati nas na facebooku za više članaka o Hrvatskoj. Podijeli ovaj članak klikom na gumbe desno. Hvala
Upgrade this article
Bio si na ovom mjestu? Podijeli s nama svoja iskustva ili fotografije.
Napiši svoju verziju članka. Nagrađujemo vlasnike apartmana.